Εγώ θα πάρω χασαπάκι
Αποθετήριο Νο 1235
Σμυρνεϊκου ύφους σε σύνθεση Δημ. Μπαρούση. Κυκλοφόρησε το 1932 σε δύο εκτελέσεις. Με την Ρόζα Εσκενάζυ και τη Μαρία Φρατζεσκοπουλου (Πολίτισσα)
Αποθετήριο Νο 1235
Σμυρνεϊκου ύφους σε σύνθεση Δημ. Μπαρούση. Κυκλοφόρησε το 1932 σε δύο εκτελέσεις. Με την Ρόζα Εσκενάζυ και τη Μαρία Φρατζεσκοπουλου (Πολίτισσα)
Αποθετήριο Νο 1324
Τραγούδι Σμυρνέικου ύφους του Γιάννη Δραγάτση (Ογδοντάκη). Κυκλοφόρησε το 1931 με τον
Κ. Ρούκουνα και το 1932 με την Μαρίκα Φρατζεσκοπούλου (Πολίτισσα).
Το ηχητικό απόσπασμα είναι...
Αποθετήριο Νο 1237
Ο Αντώνης Διαμαντίδης (1892-1945), γνωστός με το παρατσούκλι Νταλγκάς, υπήρξε σπουδαίος μουσικός (συνθέτης, στιχουργός, οργανοπαίκτης) αλλά κυρίως
ερμηνευτής του ρεμπέτικου. Προπολεμικά,...
Αποθετήριο Νο 1236
Δημιουργία του Παναγιωτη Τούντα. Τη διετία 1928-1929 κυκλοφόρησε σε 6 διαφορετικές εκτελέσεις.
Ιδιαίτερα δημοφιλές στα Σιφνέικα γλεντια παλαιότερα. Είναι από τις περιπτώσεις όπου η...
Αποθετήριο Νο 1214
Οι στίχοι του θυμίζουν ένα γνωστό τραγούδι που ηχογραφήθηκε στη Σμύρνη. Επισυνάπτουμε
ενδεικτική γραμμοφώνηση του 1910. Η μελωδία
θεωρείται Ιταλικής προέλευσης. Στη σμυρνέικη εκδοχή
Αποθετήριο Νο 883
Συρτός. Πρόκειται για τραγούδι με την έννοια ότι οι στίχοι που λέγονται διηγούνται ιστορία. Ουσιαστικά, πρόκειται για ρίμες οι οποίες "φορέθηκαν" σε προϋπάρχουσα μελωδία.
Οι στροφές...
Αποθετήριο Νο 907
Συρτός. Μουσικά, η μελωδία του μοιάζει με συρτό της Προποντίδας "Άγγελος είσαι μάτια μου" που απαντάται και στη Χίο. Αποδίδεται σε στροφές που αποτελούνται από ομοιοκατάληκτα δεκαπεντασύλλαβα...
Αποθετήριο Νο 930
Συρτός. Στιχουργικά, στην ουσία πρόκειται για το «Εγώ είμ’ ενός ψαρά παιδί» που είναι διαδεδομένο αρκετά στο Αιγαίο και προέρχεται από τη Μικρά Ασία. Μόνο που στη Σίφνο απουσιάζει χαρακτηριστικά...
Αποθετήριο Νο 1004
Συρτός. Ενδεχομένως ο πιο σπουδαίος σκοπός του Σιφνέικου ρεπερτορίου. Με το σκοπό του «Αη Νηγιά» ξεκινά συνήθως κάθε σιφνέικο γλέντι με βιολιά.
Η ονομασία Αη Νηγιάς προέρχεται από το...
Αποθετήριο Νο 1102
Συρτός, Πολίτικης επιρροής. Λέγονται ιαμβικά ομοιοκατάληκτα δεκαπεντασύλλαβα δίστιχα.
Με τον σκοπό έχουν συνδεθεί δύο τέτοια δίστιχα που λέγονται σχεδόν πάντα κατά την εκτέλεσή...